איטום ושיקום מבנים – עמידות לאורך שנים

איטום ושיקום מבנים הוא פעולה שיש לבצע על מנת לשמר מבנים, ועל מנת לשקם אותם. בניין נראה לנו כמו משהו חזק ויציב, אך בחלוף השנים בניינים נחלשים ונזקקים לשיקום וחיזוק. אחד הגורמים המרכזיים בהחלשת מבנים הוא בעיות הרטיבות. לכן יש לטפל בהם גם בתור צעד מונע, וגם במסגרת תהליך השיקום.

תהליכי השיקום נועדו לפתור בעיות שונות במבנה, בעיות שנוצרו על ידי פגעי הזמן או כתוצאה מסיבות חיצונית. בעזרת איטום ושיקום מבנים ניתן להעניק לבניינים עמידות לאורך שנים, ולמנוע אסונות. ובמקביל גם לשפר את חזות המבנה ולתת מענה לבעיות האסתטיות של המבנה.

איטום ושיקום מבנים

איטום ושיקום מבנים

במדינת ישראל ישנים בניינים רבים אשר נבנו בשנות החמישים, השישים והשבעים – בניינים שעברו הרבה מאוד בלאי במהלך השנים. לא סתם איטום ושיקום מבנים הם מושגים בלתי נפרדים – בעיות רטיבות הן המקור לרוב הנזקים שאנו רואים בבניין. לא ניתן לבצע שיקום מבנים ללא איטום מקצועי. זהו חלק בלתי נפרד מהעבודות. במסגרת איטום ושיקום מבנים יש לאבחן את כל הבעיות במבנה, באמצעות מהנדסים ולגבש תכנית פעולה.

לעתים שיקום המבנה מתבצע בעקבות ערנות של הדיירים למפגעים שיש בו, ולעתים בעקבות צווים המגיעים מהרשויות המקומיות המכריזות על המבנה כמבנה מסוכן. השיקום חייב להתבצע על ידי המהנדסים ואנשי המקצוע. איננו מדברים על תיקון נקודתי כמו תיקון עבודות הטייח, איטום החלון או טיפול בעובש. מדובר על עבודה יסודית הקשורה גם ליסודות ושלד המבנה.

קבלן איטום

במידה ודיירי הבניין הבינו כי יש לטפל בבעיה, צריך לחפש קבלן איטום ושיקום מבנים. זהו חייב להיות קבלן מוסמך ומנוסה היכול לתת מענה מקצועי לבעיה.

אתם בוודאי יכולים להבחין בבעיות כמו סדקים בקירות, חיפוי קיר שנופל או בעיות של עובש בקירות. אך בדרך כלל רב הנסתר על הגלוי. חייבים מהנדס אשר מבין את התהליכים העמוקים, יודע היכן נמצאות הסכנות ומהן הפעולות שצריך לבצע.

אין מדובר בעבודה עבור שיפוצניק המחדש את המראה החיצוני, זוהי עבודה שחייבת להתבצע בפיקוח של מהנדסים.

כאשר מחפשים קבלן איטום ושיקום מבנים, חשוב לבחור בקבלן רשום ובעל ניסיון. כדאי גם לבדוק את הרקורד האישי שלו, האם הוא באמת עסק בפרויקטים בסדר גודל זה.

טיפול בעובש

פעולות מניעה

זכרו כי אינכם יכולים להתעלם מבעיות. בעיות שונות עלולות להתגלות במבנה במהלך השנים, ואם תתעלמו הן ילכו ויחמירו. אתם לא צריכים לחכות ליום שבו יפלו חתיכות בטון מהמבנה או חס וחלילה תקרוס מרפסת. עליכם להיות ערניים ולטפל בבעיות כאשר הן מופיעות.

למשל, אחת הבעיות היא סדקים בקירות חיצוניים. זהו סימן המסמל רעות, וחשוב לטפל בו בהקדם האפשרי ולא לתת לבעיה להחמיר. אינכם זקוקים לשיפוצניק שישים איזה חומר מילוי ויצבע מחדש – יש צורך במומחה איטום ושיקום מבנים המעניק פתרון יסודי לבעיה.

קירות חיצוניים חשופים לתנאי מזג האוויר. וכאשר אלו אינם אטומים טוב, המים יחדרו אל תוך הבטון. הם יגרמו להופעת סימני עובש על הקיר, אך טיפול בעובש הוא לא הפתרון לבעיה. יש לבצע איטום קירות חיצוניים לפני הכל. אם לא תעשו זאת, המים יחדרו לקונסטרוקציית הבטון ויגרמו לנזק הולך וגדל.

יש צורך בביצוע עבודה יסודית אשר עשויה לכלול חיזוק המבנה, הסרת שכבות טייח, הזרקת חומרי איטום לבטון ועוד. עבודות אלו עשויות להתבצע בתנאים קשים של עבודה בגובה, והן מיועדות לבעלי הניסיון וההסמכה בנושא.

חברת ט.צ. איטום ושיקום מבנים עומדת לשירותכם עם מגוון פתרונות איטום. אנו מטפלים באיטום גגות, איטום מרפסות, איטום קירות חיצוניים וכל סוגי בעיות האיטום במבנים.

בחזרה לפורום יישור שיניים

טיפול בעובש

השאירו פרטים להצעה משתלמת ביותר!

תוכן עניינים

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x