כמה עולה ייפוי כוח מתמשך ומה חשוב לדעת

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך ולמה צריך עורך דיו ייפוי כוח מתמשך? לפני שנדבר על כלו אלו, כדאי להסביר קצת על ההליך החשוב הזה.

ייפוי כוח מתמשך הוא תוצאה של תיקון חדש יחסית בחוק הכשרות המשפטית. לפני התיקון המצב הקיים היה מצב של מינוי אפוטרופוס. מצב שיש לו חסרונות מסוימים.

בטרם הכנסת השינוי לחוק, כאשר אדם הגיע למצב בו אינו יכול לנהל את ענייניו באופן עצמאי, בית המשפט נדרש לסוגיה. וכך בית המשפט קבע עבורו מי יטפל בענייניו. גם אדם שאובחן כחולה במחלה דמנטית, בה ברור כי תוך פרק זמן מסוים לא יוכל לקבל החלטות בעצמו – לא יכל לעשות דבר על מנת למנוע את התערבות בית המשפט כאשר יגיע היום ולא יהיה כשיר לקבל החלטות.

ההליך של מינוי אפוטרופוס עדיין קיים בחוק, ועדיין משתמשים בו. אך החידוש הוא שישנה אלטרנטיבה טובה יותר והיא ייפוי כוח מתמשך. אך על מנת ליהנות מהאלטרנטיבה הזו, חשוב לפנות אל עורך דין ייפוי כוח מתמשך ולערוך את המסמך כאשר עדיין נמצאים במצב של כשירות משפטית.
מינוי אפוטרופוס נעשה במקרים הבאים:

  • כאשר בית המשפט קבע כי אדם הוא פסול דין.
  • קטין שהורי נפטרו או הוכרזו פסולי דין, או שנקבע כי אינם מסוגלים למלא את חובתם כהורים.
  • בוגר עם צרכים מיוחדים שאינו יכול לנהל את ענייניו.
  • קשיש שאינו יכול לדאוג לעצמו.
  • חולה מאושפז בבית חולים, שאינו יכול להביע דעה לגבי ההליכים הרפואיים.

בית המשפט הוא זה הקובע מי יהיה האפוטרופוס. באופן טבעי אלו הם בדרך כלל קרובי משפחה, אך לא בכל מקרה. על פי החוק:

  • כל אדם יכול להיות אפוטרופוס.
  • תאגיד הנמצא ברשימת תאגידי האפוטרופסות.
  • האפוטרופוס הכללי.
  • ועדה לענייני אפוטרופסות לנפגעי שואה.

 

מינוי אפוטרופוס במידה רבה שולל את חירותו של האדם. בית המשפט אינו ממהר לעשות דבר כזה. החלטה זו נעשית בכובד ראש, ובעזרת חוות דעת מקצועיות של אנשי רפואה.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך
עורך דין ייפוי כוח מתמשך

תיקון מספר 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות הוא זה המאפשר לערוך ייפוי כוח מתמשך. בזכות התיקון הזה ניתן לצמצם את התערבות בית המשפט בחיי הפרט, ולהגדיל את החופש האישי של האדם. יש לעשות זאת באמצעות עורך דין ייפוי כוח מתמשך. פנו למשרד עורכי דין זיו לוטנברג, שם תוכלו לקבל מידע על כמה עולה ייפוי כוח מתמשך.

בעזרת ייפוי כוח מתמשך, אדם יכול לקבוע מי יקבל החלטות בשמו. זאת בתרחיש עתידי שבו לא יהיה כשיר לקבל החלטות באותו העניין. במידה ואדם לא דאג לעשות זאת, ואכן יגיע למצב שבו הוא לא כשיר – לבית המשפט לא תהיה ברירה אלא למנות עבורו אפוטרופוס. אם ישנו ייפוי כוח מתמשך, בית המשפט לא ימנה אפוטרופוס ויכבד את רצונותיו של האדם.

ישנם 3 סוגי ייפוי כוח מתמשך: רפואי, אישי וענייני רכוש. בעיקרון רק עורך דין ייפוי כוח מתמשך שהוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך. יוצא הדופן היחידי הוא המקרה של ייפוי כוח מתמשך רפואי.
רשימה של עורכי דין ייפוי כוח מתמשך ניתן למצוא באתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין. כל אדם יכול לבדוק זאת בעצמו, הגישה למאגר היא חופשית.

המקרה של ייפוי כוח מתמשך רפואי. ייפוי כוח זה נעשה לפי טופס סטנדרטי ויכול לערוך אותו גם רופא, פסיכולוג, עובד סוציאלי ועוד.

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך

בוודאי הבנתם את החשיבות של ייפוי כוח מתמשך. כדאי שתחשבו על יום המחר. מומלץ לפנות אל עורך דין על מנת להבין את כל הפרטים הקטנים ולתכנן את העתיד. כמה עולה ייפוי כוח מתמשך? בדרך כלל 5000-7000 ש“ח, אבל הדבר תלוי בנסיבות.

בחזרה לאתר יישור שיניים

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך

השאירו פרטים להצעה משתלמת ביותר!

ארד ביקורת מבנים

בדק בית בטרם רכישת דירה

בדק בית הוא דבר חשוב שיש לעשות בטרם חותמים על עסקה לרכישת דירה. זה חשוב גם כאשר מדובר על רכישת דירה מקבלן וגם במקרים בהם

עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בלידה – ההיבט המשפטי

מעל הכל אנו מקווים כי לא תזדקקו לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית בלידה. אנו מקווים כי ההיריון והלידה יעברו בשלום, ויהיה לכם רק אושר.

תוכן עניינים

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x